Her får du mer informasjon om møtet i Eierutvalget den 08.12.2021, som saksliste, sakskart, protokoll og liste over frammøtte representanter.
Møte i Eierutvalget den 08.12.2021
Eierutvalget
08.12.2021 18:00 - 20:00Eierutvalget |
08.12.2021 18:00 - 20:00 |
ordførersalen |
 |
 |
Saksliste
Brevdato:
30.11.2021
Dokumenttype:
Internt notat
Ansvarlig enhet:
Politisk sekretariat
Saksbehandler:
Irene Jensen
Dokumenter
Vedtak
Vedtak:
Protokoll fra Eierutvalgets møte 10.11.2021 godkjennes slik den foreligger.
Behandling
Votering:
Forslag til vedtak ble enstemmig godkjent.

Brevdato:
23.11.2021
Dokumenttype:
Saksfremlegg
Ansvarlig enhet:
Kommunedirektøren
Saksbehandler:
Christian Vegard Dahl
Dokumenter
Vedtak
Vedtak:
Eierutvalget gir følgende råd til kommunens representant i representantskapet:
Kommunens representant i representantskapet slutter seg til styrets anbefalinger i følgende saker satt opp til behandling:
- Sak nr11/21 Valg av representantskapets leder og nestleder.
- Sak nr12/21 Valg av styrets leder og nestleder.
- Sak nr13/21 Bemanningsøkning for å håndtere åpningsbefaringer og avvik.
- Sak nr14/21 Regulert justert investeringsbudsjett II 2021.
- Orienteringssak nr 9/21 Tertialrapport 2/2021.
Kommunens representant i representantskapet vedtar følgende i sak nr15/21 Økonomiplan 2022-2025 med handlingsplan 2022:
- Rammene for 2022 og 2023 fastsettes slik de fremkommer av styrets anbefaling.
- Rammene for 2024 og 2025 tas til orientering.
Eierutvalget har merket seg følgende informasjon i saksdokumentene:
"Det er lagt til grunn at vi mister innbrudds- og heisalarmene til Bærum (utgjør en reduksjon på 1,3 mill.)".
Eierutvalget ber om et kort notat om saken.
Eierutvalget vil be om nærmere informasjon knyttet til følgende informasjon gjengitt i saksdokumentene:
"For å profesjonalisere tjenesten i markedsavdelingen med åpningsbefaringer etc, ble en pensjonist fra Asker og Bærum brannvesen engasjert til å følge opp arbeidsoppgavene på pensjonistvilkår. Dette skjedde fra 2019. Vi kan imidlertid ikke si at dette er et arbeid av midlertidig karakter som ikke berettiger en fast ansettelse. Ved å benytte pensjonister til dette misbruker vi den nasjonale ordningen for å benytte pensjonister på pensjonistvilkår."
Eierutvalget vil be om en nærmere begrunnelse for hvorfor man ikke kan benytte personer på pensjonistvilkår til å utføre slike oppgaver.
Behandling
Votering:
Kommunedirektørens forslag til vedtak med Udnes tillegg ble enstemmig vedtatt.
Brevdato:
01.12.2021
Dokumenttype:
Saksfremlegg
Ansvarlig enhet:
Kommunedirektøren
Saksbehandler:
Christian Vegard Dahl
Dokumenter
Vedtak
Innstilling:
Kommunedirektørens redegjørelse tas til orientering.
Behandling
Votering:
Kommunedirektørens forslag til vedtak ble enstemmig vedtatt.

Brevdato:
24.11.2021
Dokumenttype:
Saksfremlegg
Ansvarlig enhet:
Kommunedirektøren
Saksbehandler:
Christian Vegard Dahl
Dokumenter
Vedtak
Innstilling:
- Bærum kommune legger til rette for fortsatt aktivitet ved Centro Asistencial Noruego SLU, basert på virksomhetens forslag til endret driftsmodell: Et utvidet tilbud innenfor rammen av korttidsplasser/avlastningsplasser med en kombinasjon av rehabilitering og helsefremmende tiltak, se beskrivelsen av modell 4.3.
- Kommunedirektøren og selskapet avklarer tidspunktet for oppstart av endret driftsmodell, samt foretar nødvendige tilpasninger i driftsavtalen. Det settes et krav fra kommunen at den justerte driftsavtalen åpner for at en eventuell virksomhetsavvikling dersom det er ønsket fra kommunen kan realiseres innenfor maksimalt 6 måneder.
- Kommunedirektøren forbereder ny sak for politisk behandling av videre drift av CAN, inkludert avviklingsalternativet, der følgende momenter er belyst:
- Hvilke reelle muligheter som finnes for avhending av eiendommen i Altea, inkludert verdianslag og innhenting kunnskap om relevante lokale juridiske forhold i Altea og Spania.
- Relevant informasjon om innkommende og/eller mulige bud på eiendommen i Altea
- Hvilke reelle muligheter det eventuelt finnes for salg av virksomheten.
- Hva de faktiske forpliktelsene mot Husbanken er.
- Hvilke alternativer som finnes eller kan realiseres i vår kommune for å ivareta brukergruppene håndtert av CAN.
- En helsefaglig vurdering av kapasitetsutnyttelse som CAN legger til grunn for alternativ 4.3
- Avklare hvilke forpliktelser Bærum kommune/selskapet CAN eventuelt har ovenfor Altea kommune
- Hva skal til for å endre driften av CAN til en kombinasjon av de funksjoner beskrevet i alt 4.3 og et utvidet tilbud basert på kommersiell drift?
- Kommunens budsjett for kjøp av plasser for 2022, samt for årene 2023-2025 vurderes i forbindelse med Økonomimelding 1 og 2 for 2022. Det vil også være en egen vurdering i forbindelse med utarbeidelsen av BØP2023-2026.
Behandling
Votering:
Fellesforslag fremmet av Johannes Alming Daleng ble enstemmig vedtatt.
Brevdato:
01.12.2021
Dokumenttype:
Internt notat
Ansvarlig enhet:
Politisk sekretariat
Saksbehandler:
Irene Jensen
Dokumenter
Vedtak
Vedtak:
Refererte dokumenter tas til orientering slik de foreligger.
Behandling
Votering:
Forslag til vedtak ble enstemmig vedtatt.
Brevdato:
01.12.2021
Dokumenttype:
Saksfremlegg
Ansvarlig enhet:
Kommunedirektøren
Saksbehandler:
Christian Vegard Dahl
Dokumenter