Her får du mer informasjon om møtet i Formannskapet den 04.05.2022, som saksliste, sakskart, protokoll og liste over frammøtte representanter.
Møte i Formannskapet den 04.05.2022
Formannskapet
04.05.2022 14:00 - 15:00Formannskapet |
04.05.2022 14:00 - 15:00 |
Formannskapssalen |
 |
 |
Saksliste
Brevdato:
21.04.2022
Dokumenttype:
Internt notat
Ansvarlig enhet:
Politisk sekretariat
Saksbehandler:
Tone Halvorsen
Dokumenter
Vedtak
Vedtak:
Protokoll fra formannskapets møte 20.04.2022 godkjennes slik den foreligger.
Behandling
Votering:
Enstemmig godkjent.
Brevdato:
21.03.2022
Dokumenttype:
Saksfremlegg
Ansvarlig enhet:
Vei og trafikk
Saksbehandler:
Adnan Maric
Dokumenter
Vedtak
Innstilling:
Vei- og gatenormal vedtas med følgende endringer og tillegg:
- Definisjonenpå "ledelinjer" anbefalesinkludert i kap.7.4 ordbok.
- Grunneiere tilføyes som viktig målgruppe under Forordet, side 2.
Behandling
Votering:
Innstillingen fra Planutvalget med ordfører Lisbeth Hammer Krogs justering ble enstemmig vedtatt.
Brevdato:
15.03.2022
Dokumenttype:
Saksfremlegg
Ansvarlig enhet:
Politisk sekretariat
Saksbehandler:
Eirik Lindstrøm
Dokumenter
Vedtak
Innstilling:
- Klageutvalgets årsmelding for 2021 tas til orientering.
- Klageutvalgets årsmelding oversendes kommunedirektøren for oppfølging.
- Klageutvalgets årsmelding for 2021 oversendes hovedutvalgene til informasjon og eventuell oppfølging.
Behandling
Votering:
Innstillingen ble enstemmig vedtatt.
Brevdato:
24.02.2022
Dokumenttype:
Saksfremlegg
Ansvarlig enhet:
Kommunedirektøren
Saksbehandler:
Tone Bye Moen
Dokumenter
Vedtak
Saken utsettes i påvente av kommunedirektørens redegjørelse, ref. bestillingen i formannskapets vedtak fra 20.04.2022.
Behandling
Votering:
Ordførerens forslag ble enstemmig vedtatt.

Brevdato:
22.03.2022
Dokumenttype:
Saksfremlegg
Ansvarlig enhet:
Park Landbruk Natur og Kulturvern
Saksbehandler:
Gudbrand Teigen
Dokumenter
Vedtak
Vedtak:
Christoffer Reidar Frölich-Braathen f. 23.10.1934 gis konsesjon for erverv av landbrukseiendommen Vestre Øverland som omfatter gnr/bnr 21/2, 22/4, 23/2 og 23/26 i Bærum kommune på følgende vilkår:
- Bo- og driveplikt oppfylles. Boplikten gjøres personlig.
- Arboretet må settes i en forsvarlig stand og følges opp gjennom en skjøtselsplan godkjent av kommunen, eller alternativt avvikles og ryddes slik at risiko for spredning av fremmedarter elimineres – begge alternativer etter fagkyndig konsultasjon og instruksjon av arborist og / eller naturforvalterkompetanse.
- Da den eldre bygningsmassen er av en regional/nasjonal kulturhistorisk verdi og er SEFRAK registrert, forutsettes det at vedlikehold gjøres etter antikvariske prinsipper for å ivareta bygningsmassens høye kulturhistoriske verdi, og at tiltak innrettes i tråd med gjeldende reguleringsplan. Er man i tvil, skal Kulturvernkontoret i Bærum kontaktes før man igangsetter tiltak. Følgende bygg er oppført i SEFRAK registeret:
- Hovedbygning (selskapslokale), ca. 1860, SEFRAK byggnr. 17328980
- Fruktlageret (stallen), ca. 1860, SEFRAK byggnr. 17329154
- Sidebygning (gammel del) ca. 1750, SEFRAK byggnr. 17328999
- Stabbur, ca. 1900, SEFRAK byggnr. 17329146
- Hauglåven, ca. 1900, SEFRAK byggnr. 17329227
Behandling
Votering:
Innstillingen ble enstemmig vedtatt.
Brevdato:
21.04.2022
Dokumenttype:
Internt notat
Ansvarlig enhet:
Politisk sekretariat
Saksbehandler:
Tone Halvorsen
Dokumenter
Vedtak
Vedtak:
Refererte dokumenter tas til orientering slik de foreligger.
Behandling
Votering:
Tatt til orientering.
Brevdato:
21.04.2022
Dokumenttype:
Internt notat
Ansvarlig enhet:
Velferd stab
Saksbehandler:
Ingjerd Sveen Vetvik
Dokumenter
Brevdato:
05.04.2022
Dokumenttype:
Internt notat
Ansvarlig enhet:
Kommunedirektøren
Saksbehandler:
Christian Vegard Dahl
Dokumenter
Brevdato:
21.04.2022
Dokumenttype:
Internt notat
Ansvarlig enhet:
Politisk sekretariat
Saksbehandler:
Tone Halvorsen
Dokumenter
Vedtak
Vedtak:
Ingen dokumenter til orientering.
Behandling
Ingen dokumenter til orientering.